15 Nisan 2010 - 2229 Okunma

Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) Genel Sekreteri Sayın Faruk Tezel, 22 Mart 2010 tarihinde Ajansımızı tanıtmak ve faaliyetlerimiz hakkında bilgi vermek amacıyla bir basın toplantısı düzenlemiştir. 
 

“Değerli basın mensupları;

5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun 8 Şubat 2006 tarih ve 26074 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Kalkınma Ajanslarının kuruluş amacı; kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma plânı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak olarak belirlenmiştir.

5449 sayılı Kanunda Kalkınma Ajanslarının görev ve yetkileri;
• Yerel yönetimlerin plânlama çalışmalarına teknik destek sağlamak.
• Bölge plân ve programlarının uygulanmasını sağlayıcı faaliyet ve projelere destek olmak; bu kapsamda desteklenen faaliyet ve projelerin uygulama sürecini izlemek, değerlendirmek ve sonuçlarını Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirmek.
• Bölge plân ve programlarına uygun olarak bölgenin kırsal ve yerel kalkınma ile ilgili kapasitesinin geliştirilmesine katkıda bulunmak ve bu kapsamdaki projelere destek sağlamak.
• Bölgede kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları tarafından yürütülen ve bölge plân ve programları açısından önemli görülen diğer projeleri izlemek.
• Bölgesel gelişme hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik olarak; kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek.
• Ajansa tahsis edilen kaynakları, bölge plân ve programlarına uygun olarak kullanmak veya kullandırmak.
• Bölgenin kaynak ve olanaklarını tespit etmeye, ekonomik ve sosyal gelişmeyi hızlandırmaya ve rekabet gücünü artırmaya yönelik araştırmalar yapmak, yaptırmak, başka kişi, kurum ve kuruluşların yaptığı araştırmaları desteklemek.
• Bölgenin iş ve yatırım imkânlarının, ilgili kuruluşlarla işbirliği halinde ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımını yapmak veya yaptırmak.
• Bölge illerinde yatırımcıların, kamu kurum ve kuruluşlarının görev ve yetki alanına giren izin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemlerini, ilgili mevzuatta belirtilen süre içinde sonuçlandırmak üzere tek elden takip ve koordine etmek.
• Yönetim, üretim, tanıtım, pazarlama, teknoloji, finansman, örgütlenme ve işgücü eğitimi gibi konularda, ilgili kuruluşlarla işbirliği sağlayarak küçük ve orta ölçekli işletmelerle yeni girişimcileri desteklemek.
• Türkiye´nin katıldığı ikili veya çok taraflı uluslararası programlara ilişkin faaliyetlerin bölgede tanıtımını yapmak ve bu programlar kapsamında proje geliştirilmesine katkı sağlamak.
şeklinde belirlenmiştir.

Ülkemiz genelinde 26 Düzey 2 Bölgesinde faaliyet gösterecek olan 26 kalkınma ajansının kuruluş aşaması tamamlanmıştır. Bu kapsamda Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı Zonguldak, Bartın ve Karabük illerinin yer aldığı TR81 Düzey 2 Bölgesinde, 25 Temmuz 2009 tarih ve 2009/15236 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuştur.
Zonguldak, Bartın ve Karabük illerine hizmet etmek amacıyla kurulmuş bulunan Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı; 
• Danışma kurulu olarak görev yapacak olan, illerimizden kamu kesimi, üniversiteler, özel kesim ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin yer aldığı 100 kişiden oluşan Kalkınma Kurulu, 
• İllerimizin Valilerinin, Belediye Başkanlarının, İl Genel Meclisi Başkanlarının ve Ticaret ve Sanayi Odaları Başkanlarının yer aldığı 12 üyeden oluşan ve karar merci olan Yönetim Kurulu ve
• İcra organı olan Genel Sekreterlik’ten oluşmaktadır.
Genel Sekreter ataması 19 Kasım 2009 tarihinde yapılmıştır. 2009 yılı Geçici Çalışma Programı ve Bütçesinin hazırlanması ve onaylanmasını takiben Ajansımızda çalışacak uzman ve destek personelin belirlenmesine yönelik eleman alımı ilanına 18 Aralık 2009 tarihinde çıkılmış ve müracaat eden adaylar arasından sınava çağrılanlar 18-22 Ocak 2010 tarihleri arasında yarışma sınavına alınmıştır. Yarışma sınavı Genel Sekreter başkanlığında Zonguldak Karaelmas Üniversitesi’nden 2 üye, Devlet Planlama Teşkilatı’ndan 2 üye olmak üzere 5 kişiden oluşan sınav kurulu tarafından gerçekleştirilmiştir. Sınav sonucunda başarılı bulunan 19 uzman ve 4 destek personeli Batı Karadeniz Kalkınma Ajansında çalıştırılmak üzere sözleşme imzalamaya davet edilmişlerdir. 1 Mart 2010 tarihi itibariyle eleman alımı süreci büyük ölçüde tamamlanmış ve ajansımız hizmetlerini yürüteceği Demirpark AVM 4. Katında yer alan ofislerine taşınmıştır.
Ajans personelinin oryantasyon ve eğitim faaliyetleri ile teknik altyapımıza ilişkin süreç hızla tamamlanmaktadır.  
Ajansımızın ilk hedefi, bölgemizin potansiyelini ortaya koyacak, öncelik alanlarını belirleyecek ve bölgemiz için bir vizyon oluşturacak “Bölge Gelişme Planı” çalışmalarını en kısa sürede tamamlamak ve bu plan kapsamında tespit edilecek öncelik alanlarında proje destekleme faaliyetlerini gerçekleştirmektir. 
Bölge planı hazırlık çalışmaları, kalkınma ajanslarının kuruluş felsefesine uygun bir şekilde, katılımcılık esasında, tüm tarafların görüşleri dikkate alınarak, bölgemizin sorunlarına ve potansiyellerine vakıf güzide temsilcilerin yer aldığı kalkınma kurulumuzda değerlendirilerek gerçekleştirilecektir.
Ajanslar vasıtasıyla, ülkemizde ilk defa bölgesel kalkınma, politika düzeyinden proje düzeyine kadar tüm aşamalarıyla, eksiksiz bir süreç olarak ele alınabilmektedir. Yani, diğer bir ifadeyle, ajansların ortaya çıkardığı sistematik ile politika-plan-program-proje ve para döngüsü tam anlamıyla ve eksiksiz bir şekilde uygulanma şansı elde etmiştir. Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı olarak bizlerde ulusal kalkınma politikalarımıza uygun olarak bölgemizin kalkınması ve gelişmesine hizmet edecek çözümleri yerinden ve yerelin katkılarıyla oluşturacağız.
Değerli basın mensupları;
Kalkınma Ajansları için oluşturulan katılımcı yönetim anlayışı, ajans bütçesinin oluşumunun da katılımcılık esasında gerçekleşmesini öngörmüştür. Bu kapsamda, Kalkınma Ajanslarının finansman kaynakları; merkezi bütçe vergi gelirlerinin %0,5’inden oluşan ve DPT tarafından ajanslara tahsis edilen transfer ödeneği, İl Özel İdareleri gelirlerinin % 1’i, Belediye gelirlerinin %1’i ve Ticaret ve Sanayi Odaları gelirlerinin %1’i olarak aktarılan paylardan oluşmaktadır. 
Bu çerçevede Ajansımızın 2010 yılı bütçesinin yaklaşık 20 milyon TL olması beklenmektedir. 2010 yılı için henüz merkezi bütçe payımız ve yerel katkı paylarımız aktarılmamıştır. İl Özel İdareleri, Belediyeler ve Ticaret ve Sanayi Odaları paylarının Haziran 2010 sonuna kadar aktarılması beklenmektedir.
2010 yılı Çalışma Programımızda, kurumsallaşma çalışmalarımızın ve bölge planı hazırlıklarının hızla tamamlanmasını takiben, 2010 yılının son çeyreğinde Proje Teklif Çağrısına çıkılması planlanmaktadır.
Hangi öncelik alanında kimlere yönelik mali destek sağlanacağı konusu bölge planı çalışmaları kapsamında belirlenecektir.
Kalkınma Ajansları tarafından sağlanacak mali destekler Proje Teklif Çağrısı yöntemiyle gerçekleştirilmektedir. İlan edilen öncelik alanlarında mali desteklerden yararlanmak isteyenler tarafından sunulan projeler, yarışma ortamında, bağımsız değerlendiriciler tarafından değerlendirilmekte ve başarılı bulunan projelere mali destek sağlanmaktadır.
Bu kapsamda 2010 yılının son çeyreğinde uygulamayı düşündüğümüz proje teklif çağrısı ile toplam 10 milyon TL tutarında bir destek bütçesi ile başarılı projelere mali destek sağlanması hedeflenmektedir. 
Değerli basın mensupları;
Kalkınma Ajanslarının diğer önemli görevlerinden birisi de bölgemizde yatırım yapmak isteyen yatırımcıların iş ve işlemlerinin tek elden yürütülmesi ve onlara teknik destek sağlanmasıdır. Bu çerçevede Zonguldak, Bartın ve Karabük illerimizde “Yatırım Destek Ofisleri” kurulacaktır. İki uzman personel Bartın, iki uzman personel ise Karabük Yatırım Destek Ofislerinde görev yapacaklardır. Zonguldak Yatırım Destek Ofisi faaliyetlerimiz ise ajans merkezinden yürütülecektir.
Ajansımızın diğer önemli bir görevi ise bölgemizin yerli ve yabancı yatırımcılara tanıtılmasına ilişkin çalışmaları yürütmektir.


Değerli basın mensupları;
1960’lı yıllardan itibaren ülkemizde tartışılmaya başlanan, ancak hayata geçirilmesi 2006 yılında mümkün olan Kalkınma Ajansları modeli bölgeler arası gelişmişlik farklarının giderilmesinde ve ülke kalkınmasında önemli rol oynayacaklardır. 
Plan, program, proje ve finansman döngüsü içerisinde bir süreç yönetimi içeren kalkınma ajansı çalışmalarının başarılı olması, süreç içerisindeki her adımın düşünülerek atılması ve alınacak sağlıklı kararlar ile uygulamaya geçilmesiyle mümkün olacaktır.
Ajansımızın yürüteceği faaliyetlerde, bölgemizin tamamına ulaşmamız ve sorunları zamanında ve yerinde tespit ederek çözüm üretmemizde en büyük yardımcımızın siz olacağına inanıyoruz.”

 
Diğer Haberler
Facebook'ta
Takip Et
İnstagram'da
Takip Et
Twitter'da
Takip Et
Youtube'da
Takip Et
Linkedin'de
Takip Et