16 Mayıs 2012 - 2147 Okunma

Kömür ve hammadde taşımacılığında önemli bir hat olan Irmak – Karabük – Zonguldak demiryolu hattı, Karadeniz’den Türkiye’nin dört bir yanına geçişte önemli bir koridor görevi üstlenmektedir. Hattın rehabilitasyonu ve sinyalizasyonu projesi ile modernize edilmesi T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesinde Ulaştırma Operasyonel Programının bir parçası olarak IPA fonlarından finanse edilecektir. Proje toplam maliyeti 227.216.605 Avro, Avrupa Birliği tarafından karşılanan bölümü ise 194.469.209 Avro’dur.

 

Projenin temel atma töreni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali YILDIRIM, AB Bakanı Egemen BAĞIŞ, Kalkınma Bakan Yardımcısı Mehmet CEYLAN, TBMM eski Başkanı ve Karabük Milletvekili Mehmet Ali ŞAHİN, Avrupa Birliği Komisyonu Başkan Yardımcısı ve Ulaştırma Komiseri Siim KALLAS, Vali İzzettin KÜÇÜK, Kastamonu Valisi Erdoğan BEKTAŞ, BAKKA Genel Sekreteri Faruk TEZEL, TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN, bölge milletvekilleri, daire müdürleri, siyasi parti temsilcileri, belediye başkanları ve çok sayıda davetlinin katılımı ile 15.05.2012 tarihinde Karabük Garı’nda gerçekleştirilmiştir. Törende Bakan YILDIRIM 48 ay olarak öngörülen proje süresinin 40 ayda tamamlanması yönünde pazarlık etmiş ve proje bitiş süreci 40 ay olarak belirlenmiştir.

 

En büyük ulaştırma projelerinden biri olarak ifade edilen Irmak – Karabük – Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi kapsamında gerçekleştirilecekler aşağıda sıralanmaktadır:

·        415 km’lik hat boyunca yeni raylar döşenecek,
·        Yollardaki tüm makaslar (200 adet) yenileriyle değiştirilecek,
·        Yaklaşık 61 km yeni drenaj kanalı yapılacak,
·        Yaklaşık 230 km balast elemesi yapılacak ve profilleri düzeltilecek,
·    Yaklaşık 90 km’lik yol yenileme yapılacak yerlerde jeotekstil yapının güçlendirilmesi ile altyapının yeterli taşıma kapasitesine getirilmesi sağlanacak,
·    Toplam 53 tünelin 9’unda tünel girişleri yenilenecek. Tünellerin giriş çıkışlarındaki şevlerden taş, kaya vb.nin düşmesini engelleyecek iyileştirmeler yapılacak,
·        Güzergâh boyunca toplam 2,5 km yeni istinat duvarı inşa edilecek,
·       Güzergâh boyunca toplam 3,1 km şev rehabilitasyonu yapılacak,
·        253 hemzemin geçitteki panellerin tamamına yakını yenilenecek. Tüm hemzemin geçitler otomatik bariyerli koruma sistemi/flaşör ile donatılacak,
·      31 istasyonun yolcu peronları, engellilerin erişimine uygun olarak yeniden inşa edilecek. Ayrıca tüm peronlarda gerçek zamanlı elektronik yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacak.
·        Daha uzun trenler için 5 istasyonda (Çankırı, Karabük, Ülkü, Balıkısık, Yeşilyenice) yol uzatmaları yapılacak,
·        Tüm hatta saatte 120 km hıza uygun ERTMS ETCS Seviye 1 Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Sistemi tasarlanacak ve kurulacak. Proje kapsamında ayrıca Karabük’e kumanda merkezi yapılacak.
·        ATS sisteminin kurulumu gerçekleştirilecek, 20 adet lokomotife, ETCS Seviye 1 araç üstü ekipman kurulacak.

 

Diğer Haberler
Facebook'ta
Takip Et
İnstagram'da
Takip Et
Twitter'da
Takip Et
Youtube'da
Takip Et
Linkedin'de
Takip Et