MENU
T.C. Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı
Güney Mahallesi Zonguldak Yolu Caddesi No:36 67600 Kozlu/ZONGULDAK
Türkiye’de Kalkınma Ajansları kamu tüzel kişiliği haiz kurumlar arasında kurumsal yapı, organizasyonel yapılanma ve temel faaliyetler noktasında özgünlüğü ile dikkat çekmektedir. Ajansların söz konusu özgün kurumsal yapılanmalarının yanı sıra faaliyet gösterdikleri bölgelerin ihtiyaçları, paydaşların Ajansla olan ilişkileri, tanıtım araçları ve iletişim yöntemleri de farklılık göstermektedir.
19-21 Haziran 2014 tarihleri arasında Güney Marmara Kalkınma Ajansı ev sahipliğinde Çanakkale’de gerçekleştirilen Kalkınma Ajansları Tanıtım Birimleri Toplantısında Ajansların ihtiyaçları ve hedeflerine özel Stratejik İletişim Planı ve Yönetimi oluşturma konusunda ilgili personellerinin eğitim alması ihtiyacı tespit edilmiştir. Eğitim ihtiyacı Kalkınma Bakanlığı nezdinde de dile getirilmiş, Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı söz konusu organizasyon için ev sahipliği yapmaya gönüllü olmuştur.
18 Kalkınma ajansından 35 uzmanın katılımı ile 16-19 Eylül 2014 tarihleri arasında UNESCO Dünya Miras Listesi’ndeki Müze Kent Safranbolu ve UNESCO başvuru sürecindeki Çeşm-i Cihan Amasra’da BAKKA ev sahipliğinde Kalkınma Ajansları Stratejik İletişim Planı ve Yönetimi Eğitimi organize edilmiştir.
Eğitime katılacak personele kurumlarına özgün plan hazırlama ve bu planı uygulamaya koyma becerisi kazandırılması amaçlanmıştır. Eğitimi vermek üzere Bersay İletişim Grubu ile anlaşılmıştır. İletişim profesyonelleri Ali SAYDAM ve Prof. Dr. Ali Murat VAROL’un eğitmen olarak yer aldığı organizasyon kapsamında katılımcılara öncelikle iletişimin ve iletişim stratejisinin temel kavram ve unsurları, algılama yönetimi, tarihsel süreçte stratejik iletişim modelleri ve BERSAY 5+1 Stratejik İletişim Modeli anlatılmıştır. Örnek uygulamalara yönelik video ve sunumların ardından katılımcılar 5 grup halinde 5+1 Stratejik İletişim Planı taslağı oluşturmuş ve bu taslakları sunarak diğer gruplarla paylaşmışlardır. Sunumların ardından hazırlanan taslak planların değerlendirmesi ve eleştirileri yapılmıştır. Medya ve medya ile ilişkilerin yönetilmesi, kriz iletişimi ve bir numaralı paydaşlarla (siyaset, merkezi ve yerel yönetim, karar vericiler ve etkileyiciler) iletişim konularına değinilen son oturumun ardından eğitim sona ermiştir.
Eğitim sonunda katılımcıların teorik olarak kendilerine öğretilen iletişim planı modelini kurumlarına uyarlayabilecek bir şekilde eğitimi tamamlamaları hedefine ulaşıldığı görülmüştür.
Eğitim süresince Safranbolu’da BAKKA tarafından destek verilen turizm altyapı projeleri yerinde incelenmiş ve bölge tanıtımına katkıda bulunulmuştur.